lauantai 26. tammikuuta 2013

Miten yksi asia voi pilata fiiliksen

Aloitin tänään perjantain leppoisin mielin. Koulua oli vain muutama hassu tunti ja nekin meni käytännön asioiden parissa. Lähdin koulun jälkeen keskustaan odottamaan mun kaveria. Kävin Stockmannin Delistä ostamassa riisipiirakoita. Punnitsin pussin ja menin normaalisti jonoon. Edessäni oli muutama ihminen ennen mua. Hetken kuluttua olikin jo mun vuoro. Ojensin pussini myyjälle, kunnes mun edessä seisova noin viisikymppinen mies tokaisi mulle, että jonon perälle siitä. Sanoin, että anteeksi, mutta olen kyllä jonottanut vuoroani. Mies tokaisi vain uudelleen, että jonon perälle siitä. Otin pussini ja maksoin sen sitten toiselle kassalle. En osaa sanoin kuvailla ärsytykseni määrää, mutta niin teki mieli ”tokaista” muutama ihana lause.

En itse koskaan käyttäydy typerästi toisia ihmisiä kohtaan. Jos, nyt joku sattuisi ohittamaan mut kassalla (niin kuin on muutaman kerran tapahtunutkin) niin ei mun elämä siihen kuole.
Jäi kyllä vähän huono fiilis ja riisipiirakat eivät enää maistuneet. Nähdessäni kaverini hän huomasi ilmeestäni, että kaikki ei ollut hyvin. Onneksi hyvä seura ja latte piristivät. Hetken kuluttua en edes muistanut enää koko tilannetta.

Tiedän, että elämässä meitä nyrpii monet asiat mm. sää, pimeys, kylmyys, koulu, paineet, suhteet jne. Miten me asennoidutaan elämään, niin voimme muuttaa sitä paremmaksi. Olen pienestä tytöstä asti oppinut kohtelemaan muita ihmisiä hyvin. Olen perusluonteeltani positiivinen ja iloinen. Janoan positiivisia asioita ja vetäydyn helposti ihmisten luo, joista huokuu positiivinen energia. Jos et keksi muuta kuin negatiivista sanottavaa, niin nielaise kerran ja jätä sanomatta. Et itse saa siitä mitään ja toiseksi, pahoitat toisen mielen.

Jaetaan hyvää! 

10 kommenttia:

  1. Niin totta! Mutta noita huonokäytöksisiä ihmisiä löytyy valitettavasti joka nurkasta :( onneksi oot noin positiivinen ihminen, se näkyy myös päällepäin, keep it goin:)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta! Onneksi voimme valita kenen kanssa vietämme aikaa vapaa-ajalla. :)
      Kiitos! Pidän sen ;)

      Poista
  2. Toi on niin totta! Mutta samoin myös oikein hymyilevät ihmiset saa päivän piristymäään kummasti :)

    VastaaPoista
  3. Multa löytyy aika samankaltainen kokemus! Olin vanhan Stockan herkun jonossa ja oli kiireinen perjantai-iltapäivä, silloin Stockalla oli vain muutama kassa yläkerrassa. Menin jonoon ja oikealta kaartaa noin 45v mies, joka ohittaa minut törkeästi ja sanoo "oikealta puolelta tulevia pitää väistää HEH". Olin silleen öö okei, mihin unohtui naiset ensin ja muutenkin, kuka kehtaa tyyliin juosta toisen eteen jonoon? Oli niin ärsyttävä tyyppi, että olis tehny mieli sanoa rumasti. Olin vaan nössö ja annoin sen ohittaa. :( Mulla oli vielä kiire töihin, niin harmitti entisestään. Stockalla siis näköjään asioi ärsyttäviä 45-50v miehiä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha eiiikä :D luulin, että keski-ikäiset naiset olisivat välillä vähän hankalia asiakkaina, mutta miehet :D
      Joskus on ihan hyvä pitää vaan suu kiinni, mutta ymmärrän hyvin, että muutama hassu lause olisi tehnyt ihan terää! ;)

      Poista
  4. Siis siinä sushipaikan vieressä? Siinä on varmaan muodostunut kaksi jonoa, jos joku on jonottanut siitä missä on niitä kakkuja ja toiset sieltä deliltä päin?

    Yritän aina järkeillä, että ei ne ihmiset vaan tahallaan voi olla ilkeitä.. :D

    VastaaPoista
  5. Eikä, tosi ärsyttävää.
    Mullakin on noita samoja kokemuksia, ehkä liiankin monta, tosin ei kyllä Stockalta...

    VastaaPoista